czwartek, 5 czerwca 2014

Identyfikatory

Identyfikator to dowolnej długości ciąg znaków składający się z liter i cyfr, przy czym pierwszym znakiem musi być litera i ciąg znaków. Identyfikator nie może tworzyć: słowa kluczowego, literału typu boolean i literału typu null.

Za literę Java uznaje się znak Unicode spełniający kryterium:
- Character.isJavaIdentifierStart(int), np:
   • znak ASCI o kodach \u0041-\u005a ('A'-'Z')
   • znak ASCI o kodach \u0061-\u007a ('a'-'z')
   • znaki: \u005f ('_') i \u0024('$')

Pozostałe znaki muszą spełniać kryterium:
- Character.isJavaIdentifierPart(int), np:
   • są literami Java
   • są cyframi Java - znaki ASCI o kodach \u0030-\u0039 ('0'-'9')

W identyfikatorach, z uwagi na czytelność kodu, NIGDY nie stosujemy znaków '$' bądź '_'

W wielu językach programowania dopuszczalne są pewne konstrukcje, które z punktu widzenia stylu programowania są wręcz zabronione

W programowaniu najważniejsza zawsze jest czytelność kodu, chyba że ktoś chce specjalnie uczynić kod mało czytelnym - ale do tego są specjalne narzędzia (code obfuscation)

Wielkość znaków ma znaczenie - nie wykorzystujemy tego, aby tworzyć zmienne o nazwach brzmiących tak samo

Nie zaleca się stosowania narodowych znaków diaktrycznych, mimo że jest to możliwe (to też litery)

Przykładowe poprawne identyfikatory:
int variables = 10;
boolean false = false;
Float realNumber = null;
char cAmEl = '\u0041';
long _123456 = 123456;
String Ładne_dęby = "Ładne dęby";

Przykładowe błędne identyfikatory:
short short&y = 12;
long 654_321 = 654321;

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz